12 July 2007

Tanrı var mıdır.?

Sonuçta bir yaratıcı olduğunu düşünme noktasında DEİST 'im.
Yani bir tanrı vardır diye düşünüyorum.
Bazen şüphe ediyorum ve AGNOSTİK oluyorum.
Ama ne olursa olsun bunun dışında tanrının niyeti, bizi neden yarattığı, şu an ne yaptığı ve nerede olduğuyla ilgili sorulara her seferinde farklı cevaplar verebilirim.
Peygamberleri yalancı, gönderildiği söylenen kitapların peygamberleri tarafından yazılma olduğunu düşünüyorum. İnanmak kelimesine bu nedenle karşıyım.
Yani bundan 2000 yıl önce biri çıkıyor ve tanrı var diyor (burada haklı olabilir) ve beni size elçi gönderdi diyerek birtakım kurallar ve yasaklar uyguluyor.
İşte burada insanlar: ben sana inanıyorum diyorlar.
Böyle olduğu içinde bu bir ön kabuldür.
Ve bunlara bişey anlatamazsın.
Halbuki tanrı kavramına yetiştiği ortam ve toplumun etkisinde kalarak değil de, kendi araştırma ve düşünceleriyle ulaşmış olsa şöyle der: Bence bir tanrı var yada yok.
Ama böyle bir araştırma ve düşünmeye girişmeksizin doğduğu andan itibaren kolaya kaçıp : Ben 2000 yıl önce yada 1400 yıl önce şunları söyleyen insana inanıyorum diyor.
Bir insana inanmak sadece duygusal bir bağı gerektirir.
İnandığı insanı ne kadar tanıyor, bunun doğruluğunun kanıtı ne? vb. gibi sorulara açık bir konu.
Bu yüzden bir insanın "ben tanrıya inanıyorum" demesi saçma bir kelime.
Bir şeyin varlığı yada yokluğuna inanılmaz.
Bir şeyin var yada yok olduğunu söyleyen insana inanılır.
Bir şeyin varlığı yada yokluğu konusunda insan düşünce sahibi olur.

Ben bir yaratıcı olduğunu düşünüyorum.

Ama bir yaratıcıya inanmıyorum.

...
Y.B

4 comments:

Yüxexeratonin said...

zaten karışıktı kafam;iyice karıştırdın teşekkür ederim :)))
bu arada düşünceye fikre saygı esastır;saygı duyarım..
canı gönülden de katıldığım söylenebilir aslında :)))

biTTer'meLish said...

hani 1 gece uzun uzadıya..
komşu modemi kapatana kadar felsefe yarıştırmışlardıya..
kazanmak veya kaybetmek değil
inandığını yaşamak 1 numara (;

skullcan said...

acımasız olduğu gerçek.

minik bir meleğin kanatları kopabilir.

Maybe said...

şeytan var, kendisi şizofren, arada iyi şeyler yapıyor ama genel olarak kötülük hali hakim.

-maybe-